Strona główna » Wiadomości » Aktualności » KE: Litwa mogła zablokować rosyjską telewizję

KE: Litwa mogła zablokować rosyjską telewizję

17.02.17

Komisja Europejska oceniła w piątek, że decyzja Litwy o tymczasowym zawieszeniu nadawania rosyjskojęzycznej telewizji RTR Planeta za mowę nienawiści była zgodna z unijnym prawem.

articleImage: KE: Litwa mogła zablokować rosyjską telewizję fot. Thinkstock

W grudniu 2016 roku litewskie władze poinformowały Komisję, że rosyjskojęzyczny kanał nadający na Litwę ze Szwecji rozpowszechnia treści, które podżegają do nienawiści. Dlatego władze Litwy zawiesiły nadawanie kanału na trzy miesiące.

Decyzję tę tłumaczono tym, że stwierdzenia, jakie padały podczas niektórych programów na RTR Planeta, odnosiły się do konfrontacji militarnych, w których uczestniczy Rosja i "zawierały jednoznaczne groźby okupacji i zniszczenia innych państw, w tym krajów bałtyckich". "W konsekwencji mogło to wywołać napięcia na Litwie, która w przeszłości była częścią Związku Sowieckiego" - wyjaśniono.

Komisja Europejska przeanalizowała decyzję Litwy pod kątem zgodności z unijną dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych, która zakazuje mowy nienawiści.

"Litwa dowiodła, że doszło do oczywistego, poważnego i ciężkiego naruszenia zakazu podżegania do nienawiści. Dlatego Komisja uznała, że tymczasowe zawieszenie nadawania jest krokiem proporcjonalnym i uzasadnionym" - poinformowała KE w komunikacie.

Kanał RTR Planeta już po raz drugi został zawieszony na Litwie. w kwietniu 2015 r. Komisja Europejska także uznała, że decyzja litewskich władz o trzymiesięcznym zawieszeniu nadawania rosyjskojęzycznego kanału telewizyjnego była zgodna z unijnym prawem.

Z Brukseli Anna Widzyk (PAP)

17.02.17
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

zaastepstwo.pl
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE