Zdaniem ministerstwa media łamią prawo. Działania resortu krytykuje PSL walczący o interesy polskich sadowników.
Reklamy cydru pojawiły się w mediach wraz z nastaniem mody na ten mało znany dotąd w Polsce trunek. Karierę zaczął robić w lipcu po nałożeniu przez Rosję embarga na polskie jabłka. W ramach akcji „Jedz jabłka na złość Putinowi" internauci wrzucali do serwisów społecznościowych zdjęcia z konsumpcji nie tylko owoców, ale również cydru.
– Twarde prawo, ale prawo. Zawiadomienie organów ścigania to nasz obowiązek – mówi dyrektor PARPA Krzysztof Brzózka. Przypomina, że ustawa o wychowaniu w trzeźwości dopuszcza jedynie reklamę piwa i to pod określonymi warunkami. Za złamanie zakazu grozi grzywna od 10 do 500 tysięcy złotych.

Źródło: Rzeczpospolita

Czytaj: MZ: reklama cydru byłaby bardzo szkodliwa>>>