Strona główna » Wiadomości » Aktualności » T-Mobile napiętnowany za nierzetelne reklamy

T-Mobile napiętnowany za nierzetelne reklamy

16.04.18

Reklamy T-Mobile wprowadzały klientów w błąd, bo informując o obniżce cen nie dodawały, że obowiązywać one będzie tylko w ograniczonym czasie. Sprawę wykrył UOKiK, ale T-Mobile uniknie kary, bo szybko wycofał się z tej nagannej praktyki.

articleImage: T-Mobile napiętnowany za nierzetelne reklamy Własne

Jak stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spółka T-Mobile Polska od 21 lipca do 30 września 2015 r. prowadziła m.in. w telewizji, radiu i internecie kampanię reklamową pod hasłem Pierwszy prawdziwy no limit. Zachęcała klientów, by korzystali z nielimitowanych krajowych rozmów telefonicznych, sms-ów, mms-ów i internetu w pakiecie SMART XL przeznaczonym dla abonentów sieci Heyah.

Z ustaleń UOKiK wynika, że reklamy kusiły ceną 49,98 zł. W wersji radiowej i internetowej zabrakło jednak informacji o tym, że po 3 miesiącach do abonamentu zostanie doliczone 19,99 zł tytułem opłaty za usługę nielimitowanego internetu, a w spocie telewizyjnym przekaz ten był nieczytelny (mała, biała czcionka na jasnym tle). Identycznie było z informacjami, że cena 49,98 zł zawiera rabaty za wyrażenie zgód marketingowych (4,99 zł) i na fakturę elektroniczną (4,99 zł). Po zapoznaniu się z reklamą klienci mogli nie mieć świadomości, że jeśli ich nie udzielą, będą płacić drożej – 59,96 zł przez pierwsze 3 miesiące i 79,95 zł po tym okresie.

- Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

  Prawo reklamy >>

Jak podkreśla UOKiK, T-Mobile w kwestionowanych reklamach podkreślał rzetelność swojej oferty w porównaniu do innych operatorów telekomunikacyjnych. Przykładowo w radiowym spocie „Wszystko/Całus” lektor wygłaszał taki tekst: - Inni obiecują Ci wszystko bez limitu. PROSTUJEMY! Jak wszystko? Skoro tylko rozmowy, a na Internet masz ograniczenia i limity. A w Heyah na abonament PIERWSZY PRAWDZIWY NO LIMIT na wszystko za 49,98! Kup na heyah.pl. Jednocześnie w przekazie nie ma ani słowa o tym, że cena obowiązuje tylko w ograniczonym czasie i po udzieleniu przez klienta określonych zgód.

UOKiK uznał, że działania spółki mogły naruszać zbiorowe interesy konsumentów. T-Mobile uniknął kary finansowej, ponieważ zaprzestał emisji kwestionowanych przez Prezesa UOKiK reklam i zobowiązał się do wyeliminowania skutków swoich praktyk.

Właściciel sieci – spółka T-Mobile dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocyjnej oferty.

WKP Galeria Zdjęć

Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Rząd zapowiada silną interwencję na rynku rolnym

    Obrazek do artykułu: Rząd zapowiada silną interwencję na rynku rolnym

    Jesienią zaproponujemy radykalnę reformę ustawy o rolniczym handlu detalicznym, aby rolnicy łatwiej mogli sprzedawać własne wyroby - zapowiedział w środę premier Mateusz Morawiecki. I dodał, że rząd chce odbudować państwową interwencję w rolnictwie. Więcej

  • Już ponad 750 skarg na RODO

    Obrazek do artykułu: Już ponad 750 skarg na RODO

    Do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęło już ponad 750 skarg na naruszenie przepisów i ponad 500 zgłoszeń naruszeń od administratorów. RODO wymaga, aby administrator zgłosił w ciągu 72 godzin wykryte naruszenie, jeśli uzna, że może to skutkować... Więcej

  • PKW: referendum konstytucyjne 11-12 listopada wywoła komplikacje

    Obrazek do artykułu: PKW: referendum konstytucyjne 11-12 listopada wywoła komplikacje

    Wyznaczenie terminu referendum ws. zmian w konstytucji bezpośrednio po wyborach samorządowych lub w trakcie tych wyborów wywoła szereg "komplikacji merytorycznych i organizacyjnych" - uważa Państwowa Komisja Wyborcza. Więcej

  • UE: Google surowo ukarany za praktyki dotyczące Androida

    Obrazek do artykułu: UE: Google surowo ukarany za praktyki dotyczące Androida

    Komisja Europejska nałożyła na Google karę w wysokości 4,34 mld euro za łamanie unijnych przepisów antymonopolowych i nadużywanie pozycji na rynku systemów operacyjnych wykorzystywanych m.in. przez smartfony. Koncern poinformował w środę, że złoży... Więcej

  • RPO: obywatel ma prawo wejść do sądu

    Obrazek do artykułu: RPO: obywatel ma prawo wejść do sądu

    Do Sądu Okręgowego we Wrocławiu - zgodnie z regulaminem - wchodzić mogą tylko osoby wezwane na rozprawy i posiedzenia oraz te, które wykażą, że muszą załatwić ważną sprawę. W ocenie RPO to łamanie konstytucji i zasady jawności postępowań sądowych. Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

zaastepstwo.pl
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE