– Chcielibyśmy zaprosić państwa na spotkanie, które dotyczyć będzie tematyki zdrowia. Będzie można dowiedzieć się, jak radzić sobie z problemami bólu kręgosłupa, stawów, chorób układu mięśnio-szkieletowego – w ten sposób na pokazy produktów paramedycznych i garnków zapraszali dzwoniący do konsumentów przedstawiciele Medic Splendor z Poznania. UOKiK zakwestionował ukrywanie handlowego celu prezentacji. Dodatkowo, z uzyskanych przez Urząd informacji wynika, że żadnej z nich nie prowadziła osoba z wykształceniem medycznym.
Innym przedsiębiorcą, którego działania wzbudziły wątpliwości UOKiK jest Gold Life z Wielkopolski. Przekazywane konsumentom materiały sugerowały, że możliwość odstąpienia od umowy zakupu towaru zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy przysługuje tylko jej klientom. Tymczasem wynika ona z mocy prawa. Urząd zakwestionował też zobowiązywanie konsumentów odstępujących od umowy do zapłaty za promocyjne dodatki dołączane przez przedsiębiorcę do zamówienia.
UOKiK nakazał zaniechania niedozwolonych praktyk i nałożył kary finansowe, które wynoszą łącznie blisko 15 tys. zł. Decyzje są prawomocne.

  Konrad Kohutek,Małgorzata Sieradzka
 
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz>>>