Jak pisze autor komentarza opublikowanego w Serwisie Informacji Prawnej LEX, w ramach tych obowiązków wymienione w tej ustawie podmioty są obowiązane zapewnić, aby wszelkie informacje o charakterze reklamowym i marketingowym dotyczące kredytów hipotecznych były jednoznaczne, rzetelne, zrozumiałe i widoczne oraz nie wprowadzały konsumenta w błąd oraz zapewnić, aby czcionka oraz czas, w jakim są wyświetlane wszelkie informacje o charakterze reklamowym i marketingowym, umożliwiały odczytanie tych informacji przez konsumenta. Zakazane zostało stosowanie dwuznacznych i nieprecyzyjnych sformułowań mogących stwarzać u konsumenta fałszywe oczekiwania w zakresie dostępności lub całkowitego kosztu kredytu hipotecznego.

Jak podkreśla autor, w obecnym stanie prawnym podstawowym aktem prawnym regulującym zasady reklamowania kredytu hipotecznego jest ustawa o kredycie hipotecznym oraz nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami, która powinna być odczytywana łącznie z normami zawartymi w Zasadach reklamowania usług bankowych, przyjętymi przez Komisję Nadzoru Finansowego, jako załącznik do uchwały z 2.10.2008 r.

- Przepisy ustawy o kredycie hipotecznym określają też, że przed zawarciem umowy o kredyt hipoteczny klient ma otrzymać na trwałym nośniku zindywidualizowane informacje niezbędne do porównania kredytów dostępnych na rynku, konieczne do oceny ich konsekwencji i podjęcia świadomej decyzji dotyczącej zawarcia takiej umowy. Informacje takie mają być przekazywane na formularzu informacyjnym – czytamy w komentarzu. Więcej>>