Określenie przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 13 grudnia 2001 r.
w sprawie określenia przypadków, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej.

Na podstawie art. 50 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Nr 111, poz. 726 i Nr 133, poz. 885, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1190 i Nr 115, poz. 1229) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
przypadki, w których jest konieczne sporządzenie innej dokumentacji geologicznej niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska,
2)
szczegółowe wymagania, jakim powinna odpowiadać dokumentacja, o której mowa w pkt 1,
3)
zasady i tryb postępowania z dokumentacją, o której mowa w pkt 1.
§  2.
Dokumentacja geologiczna inna niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska jest sporządzana w przypadku:
1)
wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub zasobów wód podziemnych,
2)
wykonania otworu wiertniczego dla rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopalin,
3)
likwidacji otworu wiertniczego.
§  3.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 1, obejmuje część tekstową i graficzną.
2.
Część tekstowa składa się z:
1)
podpisanej, przez osobę sporządzającą dokumentację, karty tytułowej, która zawiera:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
nazwę i adres wykonującego prace geologiczne,
c)
tytuł dokumentacji,
d)
imię i nazwisko oraz podpis autora dokumentacji oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
e)
imię i nazwisko oraz podpis kierownika jednostki wykonującej,
f)
datę sporządzenia dokumentacji,
2)
tekstu zawierającego:
a)
charakterystykę geograficzną dokumentowanego obszaru,
b)
opis stanu zagospodarowania powierzchni terenu,
c)
szczegółowe omówienie wykonanych prac geologicznych i ich wyników,
d)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych oraz innych wyników uzyskanych w trakcie wykonywania prac,
e)
wnioski wynikające ze zrealizowanych prac,
3)
wykazu wykorzystanej literatury,
4)
odpisu decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych lub koncesji.
3.
Część graficzna składa się z:
1)
mapy sytuacyjno-wysokościowej badanego obszaru z naniesioną na niej granicą obszaru badań, lokalizacją: stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsca pobrania próbek,
2)
mapy geologicznej lub geologiczno-gospodarczej, hydrogeologicznej lub geologiczno-inżynierskiej badanego obszaru w skali od 1 : 50.000 do 1 : 10.000,
3)
profili geologicznych wykonanych otworów wiertniczych, łącznie z wynikami badań geofizyki wiertniczej, wykonanych, w zależności od głębokości otworu, w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowanej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,
5)
map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
4.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  4.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 2, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę i adres podmiotu, który sfinansował wykonanie dokumentacji,
b)
odpis polecenia wykonania wiercenia,
c)
nazwę i adres wykonującego wiercenie,
d)
tytuł dokumentacji,
e)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
f)
imię i nazwisko kierownika wiercenia,
g)
imię i nazwisko geologa dozorującego i kierującego oraz kategorię kwalifikacji prac geologicznych i numer świadectwa uprawnień geologicznych,
h)
cel wiercenia,
i)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
j)
typ zestawu wiertniczego, którym wykonano wiercenie,
k)
adres magazynu, w którym przechowywane są próbki,
2)
część opisową, składającą się z informacji dotyczących:
a)
uzysku rdzenia,
b)
interwałów, z których pobrano próbki oraz miejsca ich przechowywania,
c)
głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych,
d)
rodzaju zastosowanej konstrukcji otworu,
3)
profil geologiczny otworu w zależności od głębokości wiercenia sporządzony w skali umożliwiającej przedstawienie profilu geologicznego przewiercanych utworów, lecz nie mniejszej niż 1 : 2.000,
4)
opis mineralogiczno-petrograficzny i stratygraficzny przewierconych utworów,
5)
wyniki badań geofizycznych,
6)
tabelaryczne zestawienie wyników badań laboratoryjnych.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  5.
1.
Dokumentacja geologiczna, o której mowa w § 2 pkt 3, zawiera:
1)
kartę tytułową, obejmującą:
a)
nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego wiercenie,
b)
nazwę i lokalizację otworu określoną w państwowym układzie współrzędnych,
c)
cel wiercenia,
d)
datę rozpoczęcia i zakończenia wiercenia,
e)
informację zawierającą nazwę (imię i nazwisko) i adres wykonującego likwidację otworu wiertniczego,
2)
część opisową składającą się z informacji o:
a)
przyczynach likwidacji otworu,
b)
sposobie i technicznym rozwiązaniu zabiegu likwidacji otworu,
c)
dacie rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,
d)
profilu geologicznym otworu ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych w zależności od głębokości wiercenia, sporządzonego w skali nie mniejszej niż 1 : 2.000,
e)
miejscu przechowywania dokumentacji otworu.
2.
Dokumentację sporządza się w 3 egzemplarzach.
§  6.
1.
Dokumentacje geologiczne, o których mowa w § 2, sporządza się najpóźniej w terminie sześciu miesięcy odpowiednio od dnia zakończenia prac geologicznych lub zakończenia wiercenia albo zlikwidowania otworu.
2.
Dokumentację geologiczną określoną:
1)
w § 2 pkt 1 i 3 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu właściwemu organowi koncesyjnemu, jeżeli była ona wykonywana na podstawie koncesji, albo właściwemu organowi administracji geologicznej, który zatwierdził projekt prac geologicznych,
2)
w § 2 pkt 2 - przekazuje się w terminie miesiąca po wykonaniu ministrowi właściwemu do spraw środowiska.
3.
Organy, o których mowa w ust. 2, przekazują po jednym egzemplarzu dokumentacji geologicznej pozostałym właściwym miejscowo organom administracji geologicznej.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r.

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024