Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Spis treści

WSTĘP

tekst

1. CHARAKTERYSTYKA STANU RYBOŁÓWSTWA I PRZETWÓRSTWA

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Zatrudnienie

1.3. Administracja rybacka

1.4. Zasoby rybne dostępne dla polskiego rybołówstwa

1.4.1. Zasoby dalekomorskie

1.4.2. Zasoby rybne Morza Bałtyckiego

1.4.3. Zasoby ryb w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.5. Rybołówstwo morskie

1.5.1. Rybołówstwo dalekomorskie

1.5.2. Rybołówstwo bałtyckie

1.5.3. Rybołówstwo przybrzeżne i zalewowe

1.5.4. Porty i przystanie rybackie

1.6. Rybactwo śródlądowe

1.6.1. Gospodarka rybacka prowadzona w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.6.2. Chów i hodowla ryb w urządzeniach wodnych

1.7. Przetwórstwo

1.8. Rynek rybny

1.9. Promocja

1.10. Handel zagraniczny

1.11. Pomoc państwa

1.12. Charakterystyka sektora - podsumowanie

tekst

2. OPIS WYNIKÓW OCENY EX-ANTE

2.1. Ocena spójności Programu

tekst

3. STRATEGIA ROZWOJU I RESTRUKTURYZACJI SEKTORA

3.1. Cel główny

3.2. Cele szczegółowe

3.2.1. Rybołówstwo morskie

3.2.2. Rybactwo śródlądowe

3.2.2.1. Rybołówstwo śródlądowe

3.2.2.2. Chów i hodowla ryb

3.2.3. Przetwórstwo i rynek rybny

3.2.4. Promocja sprzedaży

3.3. Uzasadnienie wyboru celów szczegółowych

3.4. Oczekiwane efekty realizacji Programu

tekst

4. PRIORYTETY

4.1. Priorytet 1. Dostosowanie nakładu połowowego do zasobów

4.1.1. Cel priorytetu

4.1.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.1.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.1.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.1.5. Plan finansowy priorytetu

4.1.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.1.6. Opis działań

4.2. Priorytet 2. Odnowa i modernizacja floty rybackiej

4.2.1. Cel priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.2.5. Plan finansowy priorytetu

4.2.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.2.6. Opis działań

4.3. Priorytet 3. Ochrona i rozwój zasobów wodnych, chów i hodowla ryb, rybackie urządzenia portowe, przetwórstwo i rynek rybny, rybołówstwo śródlądowe

4.3.1. Cel priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.3.5. Plan finansowy priorytetu

4.3.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.3.6. Opis działań

4.3.6.1. Działanie 3.1. Ochrona i rozwój zasobów wodnych

4.3.6.2. Działanie 3.2. Chów i hodowla ryb

4.3.6.3. Działanie 3.3. Rybacka infrastruktura portowa

4.3.6.4. Działanie 3.4. Przetwórstwo i rynek rybny

4.3.6.5. Działanie 3.5. Rybołówstwo śródlądowe

4.4. Priorytet 4. Inne działania

4.4.1. Cel priorytetu

4.4.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.4.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.4.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.4.5. Plan finansowy priorytetu

4.4.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.4.6. Opis działań

4.4.6.1. Działanie 4.1. Rybołówstwo przybrzeżne

4.4.6.2. Działanie 4.2. Działania społeczno-ekonomiczne

4.4.6.3. Działanie 4.3. Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

4.4.6.4. Działanie 4.4. Działania organizacji obrotu rynkowego

4.4.6.5. Działanie 4.5. Czasowe zawieszenie działalności i inne rekompensaty finansowe

4.4.6.6. Działanie 4.6. Działania innowacyjne i inne

4.5. Priorytet 5. Pomoc techniczna

4.5.1. Opis działań

4.5.2. Plan finansowy priorytetu

tekst

5. PLAN FINANSOWY PROGRAMU

tekst

6. SPÓJNOŚĆ Z POLITYKAMI UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ DOKUMENTAMI PROGRAMOWYMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

6.1. Spójność z politykami Unii Europejskiej

6.1.1. Wspólna Polityka Rybacka

6.1.2. Polityka konkurencji

6.1.3. Ochrona środowiska naturalnego

6.1.4. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn

6.1.5. Zamówienia publiczne

6.2. Spójność z politykami krajowymi

6.2.1. Spójność z Narodowym Planem Rozwoju

6.2.2. Spójność z Narodową Strategią Rybołówstwa

tekst

7. SYSTEM WDRAŻANIA

7.1. Zarządzanie i wdrażanie

7.1.1. Zobowiązania ogólne

7.1.2. Instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty

7.1.3. Zarządzanie Programem

7.1.4. Beneficjenci końcowi

7.1.4.1. Instytucje wdrażające

7.1.4.2. Beneficjenci

7.1.5. Komitet Sterujący Programem

7.2. Zarządzanie finansowe i kontrola

7.2.1. Instytucja płatnicza

7.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

7.2.3. Zadania instytucji zarządzającej Programem w zakresie zarządzania finansowego

7.3. Procedury audytu i kontroli

7.3.1. Kontrola Programu

7.3.2. Poświadczenie zamknięcia pomocy w odniesieniu do Programu

7.3.3. Audyt wewnętrzny

7.3.4. Zbieranie, przetwarzanie i elektroniczne przekazywanie danych

7.3.5. Przepływ środków z funduszy strukturalnych

7.3.5.1. Środki z funduszy strukturalnych w polskim systemie finansów publicznych

7.3.5.2. Schemat przepływu środków w ramach Programu

7.3.5.3. Planowanie środków na realizację Programu

7.4. Monitorowanie

7.4.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach Programu

7.4.2. Komitet Monitorujący Program

7.4.3. Podstawowe wskaźniki monitorowania i realizacji celów Programu

7.5. Ocena (ewaluacja)

7.5.1. Ocena ex-ante Programu

7.5.2. Ocena w połowie okresu wdrażania Programu

7.5.3. Ocena ex-post Programu

7.5.4. Możliwość przeprowadzenia oceny, ocena dodatkowa i ocena ex-post

7.6. Partnerstwo

7.6.1. Konsultacje społeczne

7.7. Raporty i promocja

7.7.1. Roczne i końcowe raporty z wdrażania Programu

7.7.2. Informacja i promocja

tekst

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 2008 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024