Wzory skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1
z dnia 19 grudnia 2014 r.
w sprawie wzorów skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu

Na podstawie art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U. poz. 1822) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Ustala się:
1)
wzór formularza skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych:
a)
kandydata do służby w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biurze Ochrony Rządu,
b)
funkcjonariusza Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biura Ochrony Rządu,
c)
funkcjonariusza zwolnionego z Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej lub Biura Ochrony Rządu, a także funkcjonariusza zwolnionego z tych służb, który ma ustalone prawo do emerytury policyjnej lub policyjnej renty inwalidzkiej,
d)
osoby niebędącej funkcjonariuszem Policji, Straży Granicznej lub Państwowej Straży Pożarnej, która w czasie korzystania lub w związku z korzystaniem przez te służby z jej pomocy poniosła uszczerbek na zdrowiu lub utraciła życie

- który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;

2)
wzór formularza skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych strażaków jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz członków ochotniczej straży pożarnej, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

....................................................................

(pieczęć nagłówkowa organu kierującego)

...................................................................

(miejscowość, data)

SKIEROWANIE

do Rejonowej Komisji Lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w

.......................................................................................................................................................

w celu:*)

ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby,

ustalenia stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej funkcjonariusza

do służby, jak również związku poszczególnych chorób ze szczególnymi warunkami

lub właściwościami służby,

ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu funkcjonariusza doznanego wskutek wypadku

pozostającego w związku z pełnieniem służby albo choroby pozostającej w związku

ze szczególnymi warunkami lub właściwościami służby,

ustalenia związku śmierci funkcjonariusza z wypadkiem pozostającym w związku

z pełnieniem służby lub chorobą pozostającą w związku ze szczególnymi warunkami lub

właściwościami służby,

uznania funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego ze służby za inwalidę lub uznania

go za niezdolnego do samodzielnej egzystencji, jak również ustalenia związku albo braku

związku inwalidztwa ze służbą albo ustalenia związku albo braku związku śmierci ze

służbą funkcjonariusza i funkcjonariusza zwolnionego ze służby,

ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu osoby niebędącej funkcjonariuszem, która

w czasie korzystania lub w związku z korzystaniem przez służby z jej pomocy poniosła

uszczerbek na zdrowiu oraz związku tego stopnia uszczerbku z tym zdarzeniem

albo śmierci z tym zdarzeniem,

_______________________

*) Właściwe zaznaczyć.

ustalenia zdolności do pracy funkcjonariusza zwolnionego ze służby, w celu określenia

grupy inwalidzkiej,

kontroli prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby

lub prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego przez funkcjonariusza,

orzeczenia o potrzebie udzielenia urlopu zdrowotnego funkcjonariuszowi.

1. Stopień, imię i nazwisko: ......................................................................................................

2. Imiona rodziców: ..................................................................................................................

3. Data i miejsce urodzenia: ......................................................................................................

4. Nr PESEL: .............................................................................................................................

5. Adres zamieszkania: .............................................................................................................

(województwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu)

6. Przydział służbowy: ..............................................................................................................

(jednostka organizacyjna, zajmowane stanowisko)

7. Funkcjonariusz przewidziany: ..............................................................................................

8. Data wstąpienia do służby: ...................................................................................................

9. Data zwolnienia ze służby: ...................................................................................................

10. Data powstania inwalidztwa; przyznana grupa inwalidztwa: ...............................................

11. Uwagi ....................................................................................................................................

12. Załączniki:*)

posiadane informacje i dokumenty, które dotyczą stanu zdrowia kandydata do służby,

funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego, funkcjonariusza zwolnionego ze

służby, który ma ustalone prawo do emerytury policyjnej lub policyjnej renty

inwalidzkiej,

opis stanowiska, charakteru i warunków służby,

opinia psychologiczna,

inne: ............................................................................................................................. .

............................................................................

(imienna pieczątka i podpis organu kierującego)

_________________________

*) Właściwe zaznaczyć.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

....................................................................

(pieczęć nagłówkowa organu kierującego)

...................................................................

(miejscowość, data)

SKIEROWANIE

do Rejonowej Komisji Lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w

.......................................................................................................................................................

w celu ustalenia stopnia uszczerbku na zdrowiu:*)

strażaka jednostki ochrony przeciwpożarowej, który doznał uszczerbku na zdrowiu

w związku z udziałem w działaniach ratowniczych lub ćwiczeniach,

członka ochotniczej straży pożarnej, który doznał uszczerbku na zdrowiu w związku

z udziałem w działaniach ratowniczych lub ćwiczeniach.

1. Imię i nazwisko: .................................................................................................................

2. Imiona rodziców: ...............................................................................................................

3. Miejsce urodzenia: ..................................... numer PESEL ...............................................

4. Adres zamieszkania: ...........................................................................................................

(województwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu)

5. Jednostka, w której strażak lub członek ochotniczej straży pożarnej pełni służbę:

.......................................................................................................................................................

6. Uwagi:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

7. Załączniki:*)

opinia psychologiczna,

inne: .............................................................................................................................. .

..................................................................

(imienna pieczątka i podpis kierującego)

__________________________

*) Właściwe zaznaczyć.

1 Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. poz. 1265).

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2014.1897

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzory skierowania do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych stosowanych w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu.
Data aktu: 19/12/2014
Data ogłoszenia: 24/12/2014
Data wejścia w życie: 01/01/2015