Wypoczynek dzieci i młodzieży.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1
z dnia 30 marca 2016 r.
w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży

Na podstawie art. 92t ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64 i 195) zarządza się, co następuje:
§  1.  [Przedmiot regulacji]
Rozporządzenie określa:
1)
termin złożenia zgłoszenia wypoczynku, o którym mowa w art. 92d ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą", jego formę, dokumenty dołączane do zgłoszenia oraz wzór tego zgłoszenia;
2)
termin przekazania karty wypoczynku, o której mowa w art. 92e ust. 2 ustawy, oraz wzór tej karty;
3)
liczbę uczestników wypoczynku w grupie pozostających pod opieką jednego wychowawcy;
4)
obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku, w tym obowiązek prowadzenia przez wychowawcę dziennika zajęć realizowanych podczas wypoczynku oraz wzór tego dziennika;
5)
obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku organizowanego przez szkołę i placówkę, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy;
6)
program kursów na kierownika wypoczynku albo wychowawcę wypoczynku, w tym formę i wymiar zajęć;
7)
wzór karty kwalifikacyjnej, o której mowa w art. 92k ust. 1 ustawy;
8)
wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku albo wychowawcę wypoczynku;
9)
dokumenty potwierdzające posiadane przygotowanie zapewniające realizację programu kursu przez kadrę prowadzącą wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu.
§  2.  [Zgłoszenie wypoczynku]
1. 
Organizator wypoczynku zgłasza kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku:
1)
w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii letnich oraz wiosennej przerwy świątecznej - od dnia 1 marca w roku szkolnym, w którym organizowany jest wypoczynek, jednak nie później niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku, a w przypadku organizowania półkolonii lub wypoczynku za granicą - nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku;
2)
w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii zimowych oraz zimowej przerwy świątecznej - od dnia 1 października w roku szkolnym, w którym organizowany jest wypoczynek, jednak nie później niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku, a w przypadku organizowania półkolonii lub wypoczynku za granicą - nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
2. 
W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi organizator wypoczynku może zgłosić kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, nie później jednak niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
3. 
Organizator wypoczynku zgłasza kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku w postaci:
1)
papierowej będącej wydrukiem wypełnionego formularza elektronicznego zamieszczonego w bazie wypoczynku albo
2)
formularza elektronicznego zamieszczonego w bazie wypoczynku, uwierzytelnionego przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
4. 
W przypadku złożenia zgłoszenia wypoczynku w postaci papierowej organizator wypoczynku również wysyła wypełniony formularz elektroniczny za pośrednictwem bazy wypoczynku. Formularz elektroniczny nie wymaga uwierzytelnienia.
5. 
Do zgłoszenia wypoczynku organizowanego w kraju organizator wypoczynku dołącza:
1)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym mowa w art. 35 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187) - kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzającej spełnianie przez obiekt lub teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
2)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku, z wyłączeniem wypoczynku organizowanego w szkołach i placówkach:
a)
szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, w szczególności pomieszczenia do spania, stołówki, pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych i sanitariatów,
b)
kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzającej spełnianie przez obiekt lub teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
3)
w przypadku organizowania wypoczynku bez stałej infrastruktury komunalnej, w szczególności wypoczynku organizowanego w formie biwaku:
a)
szkic sposobu zagospodarowania terenu przeznaczonego na wypoczynek, w szczególności rozmieszczenia poszczególnych części: mieszkalnej, żywieniowej, zespołu służby zdrowia i sanitariatów,
b)
kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającej spełnianie przez teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
4)
w przypadku organizowania wypoczynku o charakterze wędrownym - mapę trasy ze wskazaniem terminu i miejsca noclegu.
6. 
Do zgłoszenia wypoczynku organizowanego za granicą organizator wypoczynku dołącza:
1)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie oraz bez stałej infrastruktury komunalnej - szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, w szczególności pomieszczenia do spania, stołówki, pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych i sanitariatów;
2)
w przypadku organizowania wypoczynku o charakterze wędrownym - mapę trasy ze wskazaniem terminu i miejsca noclegu;
3)
oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia za granicą na rzecz uczestników wypoczynku.
7. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
8. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku w przypadku organizowania półkolonii określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
9. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku w przypadku organizowania wypoczynku za granicą określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  3.  [Zgłoszenie wypoczynku organizowanego przez szkołę lub placówkę]
1. 
Dyrektor szkoły lub placówki zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny o zamiarze zorganizowania wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy, przekazując kartę wypoczynku nie później niż na 3 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
2. 
Wzór karty wypoczynku, o której mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  4.  [Maksymalna liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku]
1. 
Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 20 osób.
2. 
W przypadku grupy z dziećmi do 10 roku życia oraz grupy mieszanej, w której są dzieci do 10 roku życia, liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 15 osób.
3. 
Dopuszcza się udział nie więcej niż 2 uczestników niepełnosprawnych lub przewlekle chorych w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku, o której mowa w ust. 1 i 2. W przypadku wypoczynku organizowanego wyłącznie dla dzieci niepełnosprawnych lub przewlekle chorych liczba uczestników wypoczynku w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku powinna być zgodna z liczbą dzieci w oddziale przedszkola specjalnego, oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym, oddziale szkoły specjalnej oraz oddziale specjalnym odpowiednio w szkole podstawowej ogólnodostępnej, gimnazjum ogólnodostępnym lub szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej, właściwej dla wieku tych uczestników, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy.
§  5.  [Obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku]
1. 
Do obowiązków kierownika wypoczynku należy:
1)
kierowanie wypoczynkiem;
2)
opracowywanie planu pracy oraz rozkładu dnia podczas wypoczynku i kontrola ich realizacji;
3)
ustalenie i przydzielenie szczegółowego zakresu czynności wychowawcom wypoczynku, trenerom i instruktorom sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorom języka i innym osobom prowadzącym zajęcia podczas wypoczynku;
4)
kontrola wykonywania obowiązków przez osoby wymienione w pkt 3;
5)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku właściwej opieki od momentu przejęcia ich od rodziców do czasu ponownego przekazania rodzicom; w przypadku pełnoletnich uczestników wypoczynku - z miejsca i do miejsca zbiórek wyznaczonych przez organizatora wypoczynku;
6)
nadzór i przestrzeganie bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku;
7)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku korzystania wyłącznie z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. poz. 1240 oraz z 2015 r. poz. 779, 1642 i 1830), w obecności ratownika wodnego i wychowawcy wypoczynku;
8)
zapewnienie zróżnicowanej diety uczestnikom wypoczynku;
9)
przekazanie organizatorowi wypoczynku niezwłocznie po zakończeniu wypoczynku dziennika zajęć i kart kwalifikacyjnych;
10)
udostępnienie na wniosek rodziców albo pełnoletniego uczestnika wypoczynku kopii karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku;
11)
nadzór nad realizacją programu;
12)
podział uczestników wypoczynku na grupy.
2. 
Do obowiązków wychowawcy wypoczynku należy:
1)
zapoznanie się z kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku;
2)
poinformowanie kierownika wypoczynku o specjalnych potrzebach uczestników wypoczynku;
3)
prowadzenie dziennika zajęć realizowanych podczas wypoczynku, którego wzór określa załącznik nr 5 do rozporządzenia;
4)
opracowywanie planu pracy uczestników wypoczynku zorganizowanych w grupę;
5)
organizowanie zajęć zgodnie z rozkładem dnia;
6)
realizacja programu;
7)
sprawowanie opieki nad uczestnikami wypoczynku zorganizowanymi w grupę w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych;
8)
zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom wypoczynku zorganizowanym w grupę;
9)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku, we współpracy z ratownikiem wodnym, opieki w czasie korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych;
10)
prowadzenie innych zajęć zleconych przez kierownika wypoczynku.
3. 
Obowiązków kierownika wypoczynku nie łączy się z obowiązkami wychowawcy wypoczynku.
§  6.  [Obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku organizowanego przez szkołę lub placówkę]
1. 
Kierownik wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy:
1)
opracowuje program wypoczynku;
2)
opracowuje regulamin wypoczynku i zapoznaje z nim wszystkich uczestników wypoczynku;
3)
zapewnia warunki do pełnej realizacji programu i regulaminu wypoczynku oraz sprawuje nadzór w tym zakresie;
4)
zapoznaje uczestników wypoczynku z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnia warunki do ich przestrzegania, w tym zapewnia uczestnikom wypoczynku korzystanie wyłącznie z wyznaczonych obszarów wodnych;
5)
określa zadania wychowawcy wypoczynku w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wypoczynku;
6)
nadzoruje zaopatrzenie uczestników wypoczynku w sprawny sprzęt i ekwipunek oraz apteczkę pierwszej pomocy;
7)
organizuje transport, wyżywienie i noclegi dla uczestników wypoczynku;
8)
dokonuje podziału zadań wśród uczestników wypoczynku;
9)
dysponuje środkami finansowymi przekazanymi na organizację wypoczynku;
10)
dokonuje podsumowania i oceny wypoczynku po jego zakończeniu;
11)
rozlicza środki finansowe przeznaczone na organizację wypoczynku.
2. 
Wychowawca wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy:
1)
sprawuje opiekę nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych;
2)
zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom wypoczynku zorganizowanym w grupę;
3)
zapewnia uczestnikom wypoczynku, we współpracy z ratownikiem wodnym, opiekę w czasie korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych;
4)
współdziała z kierownikiem wypoczynku w zakresie realizacji programu;
5)
sprawuje nadzór nad przestrzeganiem regulaminu wypoczynku przez uczestników wypoczynku, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
6)
nadzoruje wykonywanie zadań przydzielonych uczestnikom wypoczynku;
7)
wykonuje inne zadania zlecone przez kierownika wypoczynku.
§  7.  [Wzór karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku]
Wzór karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
§  8.  [Program kursu na kierownika wypoczynku i program kursu na wychowawcę wypoczynku]
1. 
Program kursu na kierownika wypoczynku oraz program kursu na wychowawcę wypoczynku, ich formę i wymiar zajęć określają odpowiednio załączniki nr 7 i 8 do rozporządzenia.
2. 
Wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku określają odpowiednio załączniki nr 9 i 10 do rozporządzenia.
§  9.  [Kadra prowadząca wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu na kierownika wypoczynku lub programie kursu na wychowawcę wypoczynku]
1. 
Kadra prowadząca wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu na kierownika wypoczynku, z wyjątkiem zajęć praktycznych, o których mowa w lp. 3 pkt 11 załącznika nr 7 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku odpowiednio pedagogika, psychologia, administracja lub opieka społeczna albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu organizacji i zarządzania oświatą.
2. 
Kadra prowadząca wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu na wychowawcę wypoczynku, z wyjątkiem zajęć praktycznych, o których mowa w lp. 9 pkt 3 załącznika nr 8 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku pedagogika lub psychologia albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych odpowiednio z zakresu pomocy społecznej, kultury fizycznej, sztuk pięknych, sportu i rekreacji lub krajoznawstwa i turystyki, albo
3)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i 2 i dyplom trenera lub legitymację instruktora sportu w przypadku osób, które uzyskały tytuł trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r., albo dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, albo
4)
odznakę lub stopień nadawany kadrze kształcącej na podstawie spełnienia warunków określonych w statucie lub regulaminie organizacji pozarządowej potwierdzające prawo do prowadzenia szkoleń.
3. 
Kadra prowadząca zajęcia praktyczne, o których mowa w lp. 3 pkt 11 załącznika nr 7 i lp. 9 pkt 3 załącznika nr 8 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych medycznych o kierunku lekarskim, pielęgniarskim lub ratownictwa medycznego albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych medycznych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu ratownictwa, albo
3)
świadectwo lub zaświadczenie ukończenia kursu lub szkolenia nadającego uprawnienia z zakresu kwalifikowanej pierwszej pomocy, albo
4)
świadectwo lub zaświadczenie ukończenia kursu lub szkolenia z zakresu pierwszej pomocy i dokument potwierdzający co najmniej 1 rok doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z tego zakresu.
§  10.  [Wejście w życie]
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR
NR ZGŁOSZENIA:
..........................................................
data umieszczenia zgłoszenia w bazie
wypoczynku:
...........................................................
(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie wypoczynku dzieci i młodzieży

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorca wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w

art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Forma wypoczynku1)

kolonia

zimowisko

obóz

biwak

inna forma wypoczynku ..........................................................................................

(proszę podać formę)

3. Termin wypoczynku

Od dnia do dnia
(dd/mm/rrrr) (dd/mm/rrr)

4. Rodzaj zakwaterowania wypoczynku1)

wypoczynek w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym

mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku

wypoczynek bez stałej infrastruktury komunalnej

wypoczynek o charakterze wędrownym

4a. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku

Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek:

1) w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (np. hotel, pensjonat, schronisko całoroczne), w którym są świadczone usługi hotelarskie,

2) w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku (np. szkoła, remiza, dom parafialny),

3) w miejscu bez stałej infrastruktury komunalnej (np. obóz pod namiotami, biwak)

1. Nazwa obiektu
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu,

kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji – dotyczy

obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu,

faksu

3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez

stałej infrastruktury

3a. Woda

bieżąca

zimna

ciepła

inna ...........................................................

3b. Sanitariaty

liczba umywalek ...........................................

liczba ustępów ...............................................

liczba natrysków ............................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

3c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na

pranie/suszenie mokrej odzieży

sprzęt porządkowy i środki czystości

przechowywanie brudnej i czystej bielizny

pościelowej

odpady komunalne

3d. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

3e. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...........................................................

4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć

oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego

świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki

zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia

27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej

finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r.

poz. 581, z późn. zm.)

TAK/NIE2)
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne .......................................................

4c. Wydzielony gabinet lekarski TAK/NIE2)
4d. Wydzielony gabinet pielęgniarski TAK/NIE2)
4e. Wydzielona izolatka TAK/NIE2)
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów

wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne ......................................................

6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

4b. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku

Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek o charakterze wędrownym.

1. Trasa wypoczynku
2. Środki transportu
3. Rodzaje zakwaterowania na trasie
4. Warunki sanitarnohigieniczne na trasie 4a. Woda pitna
.....................................................................................................
4b. Toaleta osobista/woda
.....................................................................................................
4c. Odpady komunalne
.....................................................................................................
4d. Opis sposobu żywienia
.....................................................................................................
5. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
5a. Znajomość danych teleadresowych, godzin

przyjęć oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej

właściwego świadczeniodawcy, udzielającego

świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach

określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o

świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych

ze środków publicznych

TAK/NIE2)
5b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne .......................................................

6. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych

obszarów wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne .....................................................

7. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

5a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

- powyżej 10 roku życia
- poniżej 10 roku życia
5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

7. Informacje o kadrze wypoczynku

7.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3-5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko ..........................................................................
2) Numer telefonu ..........................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ...................................

oświadczenie z dnia .....................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika wypoczynku TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

wychowawczych lub opiekuńczo-

wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

....................................................................................................

....................................................................................................
....................................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp. Imię i nazwisko Informacja o niekaralności Ukończone 18 lat Co najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1 ... zaświadczenie z dnia ........

oświadczenie z dnia ........

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2 ... zaświadczenie z dnia ........

oświadczenie z dnia ........

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp. Imię i nazwisko Funkcja Ukończone 18 lat Co najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1 ... trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2 ... instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3 ... instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

4 ... instruktor

animacji

kulturalno-

-oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

5 ... lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie i

umiejętności)

...

... ... ...* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie i

umiejętności)

...

______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp. Nazwa dokumentu

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze

mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r.

o usługach turystycznych.

3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie

podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa

w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

...........................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

___________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

NR ZGŁOSZENIA

...............................................................

data umieszczenia zgłoszenia w bazie

wypoczynku:

................................................................

(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie dla półkolonii

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorca wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa

w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres

zamieszkania

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Termin wypoczynku

Od dnia do dnia
(dd/mm/rrrr) (dd/mm/rrr)

3. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)

1. Nazwa obiektu
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu,

kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji

półkolonii), numer telefonu, faksu

3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez

stałej infrastruktury

3a. Woda
bieżąca

zimna

ciepła

inna ..............................................

3b. Sanitariaty

liczba umywalek ................................

liczba ustępów ...................................

liczba natrysków ................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

3c. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

3d. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...................................................

4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć

oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego

świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki

zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia

27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej

finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r.

poz. 581, z późn. zm.)

TAK/NIE2)
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne ..................................................................

4c. Wydzielony gabinet lekarski TAK/NIE2)
4d. Wydzielony gabinet pielęgniarski TAK/NIE2)
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów

wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne .............................................................

6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

4. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

4a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

– powyżej 10 roku życia
– poniżej 10 roku życia
4b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
4c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

5. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

6. Informacje o kadrze wypoczynku

6.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko ...................................................................
2) Numer telefonu ...................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ................................................

oświadczenie z dnia .................................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika

wypoczynku

TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

wychowawczych lub opiekuńczo-

wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

.......................................................................................

.......................................................................................
.......................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

6.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp. Imię i nazwisko Informacja o niekaralności Ukończone

18 lat

Co najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1 ... zaświadczenie z dnia ......

oświadczenie z dnia ....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2 ... zaświadczenie z dnia .....

oświadczenie z dnia .....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

6.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp. Imię i nazwisko Funkcja Ukończone 18 lat Co najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1 ... trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z

dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2 ... instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3 ... instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

4 ... instruktor

animacji

kulturalno-

oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

5 ... lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

... ... ...* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

_______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp. Nazwa dokumentu

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze

mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu

do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia

1997 r. o usługach turystycznych.

3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej,

i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym

mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

....................................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

_____________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

NR ZGŁOSZENIA

...............................................................

data umieszczenia zgłoszenia w bazie

wypoczynku:

................................................................

(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie wypoczynku organizowanego za granicą

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorca wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizyczna inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa

w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres

zamieszkania

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Forma wypoczynku1)

kolonia

zimowisko

obóz

biwak

inna forma wypoczynku .............................................................................................................

(proszę podać formę)

3. Termin wypoczynku

Od dnia do dnia
(dd/mm/rrrr) (dd/mm/rrr)

4. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)

1. Nazwa obiektu:
2. Adres/lokalizacja obiektu: kraj, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu, kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji - dotyczy obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu, faksu
3. Środek transportu
4. Warunki sanitarnohigieniczne

w obiekcie

w miejscu bez stałej infrastruktury

na wypoczynku o charakterze wędrownym

4a. Woda

bieżąca

zimna

ciepła

inna ................................................

4b. Sanitariaty

liczba umywalek ...............................

liczba ustępów .....................................

liczba natrysków ...................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

4c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na:

pranie/suszenie mokrej odzieży

sprzęt porządkowy i środki czystości

przechowywanie brudnej i czystej bielizny

pościelowej

4d. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

4e. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...............................................................

5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

5a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

– powyżej 10 roku życia
– poniżej 10 roku życia
5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

7. Informacje o kadrze wypoczynku

7.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko ............................................................................
2) Numer telefonu ............................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ................................................

oświadczenie z dnia .................................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika

wypoczynku

TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

-wychowawczych lub opiekuńczo-

-wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

.......................................................................................

.......................................................................................
.......................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp. Imię i nazwisko Informacja o niekaralności Ukończone

18 lat

Co najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1 ... zaświadczenie z dnia ......

oświadczenie z dnia ....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2 ... zaświadczenie z dnia .....

oświadczenie z dnia .....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp. Imię i nazwisko Funkcja Ukończone 18 lat Co najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1 ... trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z

dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2 ... instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3 ... instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

4 ... instruktor

animacji

kulturalno-

oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

5 ... lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

... ... ...* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

_______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp. Nazwa dokumentu
1 Oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia za granicą na rzecz uczestników wypoczynku
2
3

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzonych

przeze mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że spełniam wymogi dotyczące bezpieczeństwa uczestników wypoczynku obowiązujące w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.

3. Oświadczam, że co najmniej jedna osoba spośród kadry wypoczynku zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.

4. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

5. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

_____________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR
KARTA WYPOCZYNKU
Nazwa i adres szkoły/placówki: ......................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Cel wypoczynku:

...........................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Adres wypoczynku / miejsce lokalizacji wypoczynku / trasa wypoczynku / nazwa kraju1):
.....................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................
Numer telefonu kierownika wypoczynku:
.......................................................................................................................................................
Termin ...........................................................................................................................................
Liczba uczestników wypoczynku ................................................,

w tym liczba uczestników poniżej 10 roku życia .................................................

Środek transportu ........................................................................................................................................................ .

1) W przypadku wypoczynku za granicą.

PROGRAM
Data, godzina

wyjazdu – miejsce

zbiórki,

z uwzględnieniem

daty, godziny

powrotu

Długość trasy

(w kilometrach)

Miejscowość

docelowa i trasa

powrotna

Szczegółowy

program

wypoczynku od

wyjazdu do

powrotu

Adres miejsca

noclegowego

i żywieniowego

oraz przystanki

oraz miejsca

żywienia

OŚWIADCZENIE

Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wypoczynku.

Kierownik wypoczynku Wychowawcy wypoczynku:
................................................................. 1. ................................................................
(imię i nazwisko oraz podpis) 2. ................................................................
3. ................................................................
4. ................................................................

(imię i nazwisko oraz podpis)

.............................................................................

(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)

LISTA UCZESTNIKÓW WYPOCZYNKU*

Lp. Imię Nazwisko Data urodzenia Adres zamieszkania

....................................................................................

(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)

________________

* Listy uczestników wypoczynku nie przekazuje się do organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór

pedagogiczny wraz z kartą wypoczynku.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

DZIENNIK ZAJĘĆ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  6  3  

KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU

ZAŁĄCZNIK Nr  7

PROGRAM KURSU NA KIEROWNIKA WYPOCZYNKU
Lp. Temat Liczba

godzin

Formy realizacji
1 Planowanie pracy wychowawczej 1 wykład i zajęcia

praktyczne

2 Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:
1) podział na grupy

2) wybór samorządu

3) rada kolonii - obozu

4) rozkład dnia

5) rada wychowawców

1 wykład i zajęcia

praktyczne

3 Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku, w tym obowiązujące przepisy w zakresie:
1) zdrowia i higieny

2) przejazdu na miejsce wypoczynku

3) trwania wypoczynku

4) przeciwpożarowym

5) korzystania z obszarów wodnych

6) poruszania się po drogach

7) wycieczek i turystyki kwalifikowanej (pieszych, rowerowych,

autokarowych, górskich, spływów kajakowych)

8) norm żywienia

9) zasad obsługi urządzeń elektrycznych

10) zasad postępowania w przypadku czynów karalnych

popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń

i przestępstw popełnianych przez opiekunów

3 wykład i zajęcia

praktyczne

11) pierwszej pomocy z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń

udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych

zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

3 zajęcia praktyczne
4 Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą wypoczynku oraz

z pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego

1 wykład i zajęcia

praktyczne

5 Prowadzenie dokumentacji wypoczynku (przepisy obowiązujące) 1 wykład
6 Razem 10
w tym: 6 wykład i zajęcia

praktyczne

1 wykład
3 zajęcia praktyczne
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

ZAŁĄCZNIK Nr  8

PROGRAM KURSU NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU
Lp. Temat Liczba

godzin

Formy

realizacji

1 Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:

1) koordynacyjna rola władz oświatowych

2) obowiązujące przepisy

2 wykład
3) elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem

potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym

wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i

zagrożenia niedostosowaniem społecznym

2 wykład

i zajęcia

praktyczne

2 Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku:

1) rada wychowawców

2) grupa jako zespół wychowawczy

3) organizacja i rozkład dnia

4) regulamin uczestnika wypoczynku

2 wykład

i zajęcia

praktyczne

3 Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej:

1) opracowanie planu wychowawczego grupy

2) dokumentacja wychowawcy

3) obowiązki wychowawcy grupy

4) metody i formy realizacji planów wychowawczych

4 wykład

i zajęcia

praktyczne

4 Ruch i rekreacja:

1) cele i zadania zajęć wychowania fizycznego

2) metody nauki technik pływania

1 wykład
3) gry i zabawy ruchowe

4) gry zespołowe

5) sport, olimpiady sportowe, lekkoatletyka

6) organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym

4 zajęcia

praktyczne

5 Turystyka i krajoznawstwo:

1) cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie

wypoczynku

2) organizacja wycieczek

3) organizacja biwaków

4) gry terenowe

4 wykład

i zajęcia

praktyczne

6 Zajęcia kulturalno-oświatowe:

1) cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych

2) organizacja zajęć kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem wartości

historycznych i literackich

3) elementy kulturalne i wychowanie w rozkładzie dnia

4) prowadzenie kroniki

5) organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk

6) gry i zabawy świetlicowe

7) konkursy, wystawy, dyskusje

8) śpiew, muzyka, plastyka itp.

5 wykład

i zajęcia

praktyczne

7 Zajęcia praktyczno-techniczne:

1) cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych

2) formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych

3) prace dekoracyjne i zdobnicze

4) indywidualne zainteresowania uczestników

5) rozwój zainteresowań uczestników

2 wykład

i zajęcia

praktyczne

8 Prace społecznie użyteczne:

1) cele i zadania prac społecznie użytecznych

2) wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych, wolontariat

3) prace w zakresie samoobsługi

4) prace na rzecz miejsca wypoczynku

5) prace na rzecz środowiska

2 wykład

i zajęcia

praktyczne

9 Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:

1) przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania

w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz

wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów

2) przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku

4 wykład

i zajęcia

praktyczne

3) pierwsza pomoc z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania

pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów

resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

4 zajęcia

praktyczne

10 Razem 36
w tym: 25 wykład

i zajęcia

praktyczne

3 wykład
8 zajęcia

praktyczne

Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

ZAŁĄCZNIK Nr  9

WZÓR

....................................................................

(oznaczenie organizatora kursu)

ZAŚWIADCZENIE

o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku

Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................

(imię/imiona i nazwisko)

urodzony(-na) .............................................................................................................................................................

(dd-mm-rrrr)

ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................

(nazwa kursu)

.....................................................................................................................................................................................

w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ............................................... do dnia ..........................................

prowadzony przez .......................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................... ,

(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)

zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ...................................................................................................... .

Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................

wydanej przez .............................................................................................................................................................

w dniu .........................................................................................................................................................................

Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.

z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).

Nr ........./20....... r.2)

............................................................. ..............................................................................................
(miejscowość, data) (podpis osoby reprezentującej organizatora kursu)

____________

1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których

mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.

poz. 149, z późn. zm.).

2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

WZÓR

...........................................................................

(oznaczenie organizatora kursu)

ZAŚWIADCZENIE

o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku

Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................

(imię/imiona i nazwisko)

urodzony(-na) .............................................................................................................................................................

(dd-mm-rrrr)

ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................

(nazwa kursu)

.....................................................................................................................................................................................

w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ........................................... do dnia ..............................................

prowadzony przez .......................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................... ,

(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)

zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ........................................................................................................

Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................

wydanej przez .............................................................................................................................................................

w dniu .........................................................................................................................................................................

Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.

z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).

Nr .........../20.......... r. 2)

................................................................. ............................................................................................
(miejscowość, data) (podpis osoby reprezentującej organizatora kursu)

_______________

1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których

mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.

poz. 149, z późn. zm.).

2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.

1 Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. poz. 67 i 102, z 2009 r. poz. 1696 oraz z 2015 r. poz. 109), które utraciło moc z dniem 1 kwietnia 2016 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz. U. poz. 1629).
3 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 22 lipca 2021 r. (Dz.U.2021.1548) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 września 2021 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024