w sprawie minimalnej funkcjonalności systemu teleinformatycznego obsługującego Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych
Na podstawie art. 29 ust. 7 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. poz. 2361 oraz z 2018 r. poz. 650) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa minimalną funkcjonalność systemu teleinformatycznego utworzonego i prowadzonego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, zapewniającego możliwość funkcjonowania Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, zwanej dalej "Ewidencją".
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o użytkowniku, należy przez to rozumieć marszałka województwa, ministra właściwego do spraw turystyki, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, a także pracowników urzędów zapewniających ich obsługę.
§ 3. System teleinformatyczny, o którym mowa w § 1, zapewnia następującą minimalną funkcjonalność:
1)przeglądanie danych zgromadzonych w Ewidencji oraz ich wyszukiwanie według następujących kryteriów:
a)firma lub nazwa przedsiębiorcy turystycznego,
b)siedziba przedsiębiorcy turystycznego,
c)adres przedsiębiorcy turystycznego,
d)województwo,
e)forma prawna prowadzonej działalności,
f)numer ewidencyjny,
g)numer identyfikacji podatkowej (NIP),
h)numer wpisu do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych;
2)możliwość generowania predefiniowanych statystyk w zakresie dotyczącym danych zgromadzonych w Ewidencji oraz raportów w zakresie dotyczącym katalogów prowadzonych w ramach Ewidencji;
3)wydruk aktualnych informacji o przedsiębiorcach turystycznych wpisanych do Ewidencji zawierający adres strony internetowej, na której są zamieszczane te informacje, oraz identyfikator pozwalający na potwierdzenie faktu sporządzenia tego wydruku w systemie teleinformatycznym obsługującym Ewidencję oraz prawdziwości danych zawartych w tym wydruku w czasie jego sporządzenia.
§ 4. System teleinformatyczny zapewnia marszałkom województw następującą minimalną funkcjonalność:
1)możliwość wprowadzania danych w formie ksiąg ewidencyjnych oraz edycji danych zawartych w Ewidencji;
2)wewnętrzną spójność między wszystkimi katalogami i księgami ewidencyjnymi prowadzonymi w ramach Ewidencji;
3)możliwość monitorowania dostępu do danych oraz zmian wprowadzanych do Ewidencji w odniesieniu do ksiąg ewidencyjnych;
4)możliwość generowania raportów i statystyk, za pomocą wbudowanego narzędzia do ich generowania, w pełnym zakresie dotyczącym danych zgromadzonych w Ewidencji, w tym również danych usuniętych z Ewidencji zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych;
5)mechanizmy uwierzytelniania użytkowników i autoryzacji;
6)zaimplementowanie środowiska szkoleniowo-testowego na potrzeby szkoleń i testów użytkowników;
7)ewidencjonowanie wszystkich danych wprowadzanych do Ewidencji;
8)mechanizm monitoringu umożliwiający rejestrację prób logowań do systemu teleinformatycznego oraz zdefiniowanie zestawu śledzonych czynności wykonywanych przez użytkowników;
9)zapewnienie na każdym etapie mechanizmów zachowania nienaruszalności wpisów w Ewidencji;
10)możliwość zgłaszania usterek i błędów dotyczących funkcjonowania systemu Ewidencji co najmniej na wskazany adres e-mail oraz ich usuwania lub korygowania.
§ 5. System teleinformatyczny zapewnia ministrowi właściwemu do spraw turystyki oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu minimalną funkcjonalność, o której mowa w § 4 pkt 2-10.
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2018 r.
1 Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrówz dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2318).