Wolters Kluwer Sklep Online

Jesteś już użytkownikiem programów LEX?

Zdarzenia niepożądane w placówce medycznej - zadania kadry zarządzającej oraz personelu Webinar dla Klientów LEX

17 czerwca 2020

Zdarzenia niepożądane stanowią nieodzowny element procesu udzielania świadczeń opieki zdrowotnej opieki zdrowotnej w szpitalach. Szacuję się, że w około 10 proc. hospitalizacji może dochodzić do nieoczekiwanych zdarzeń, które wynikają z błędów medycznych. Rzeczywista skala zdarzeń niepożądanych w Polsce jest jednak trudna do oszacowania. W obawie przed potencjalnymi konsekwencjami personel medyczny często bowiem nie zgłasza zaistniałych nieprawidłowości. Czy jednak lekarze oraz pielęgniarki rzeczywiście powinni się bać?

Jakie są instrumenty ochrony osób zgłaszających zdarzenia niepożądane oraz czy rzeczywiście każdą nieprawidłowość należy raportować? Jak wygląda procedura postępowania po wystąpieniu zdarzenia? Jakie nieprawidłowości przydarzają się w placówkach najczęściej oraz jak można im zapobiec? Odpowiedzi na te pytania poznasz podczas szkolenia online, które odbędzie się 30 czerwca.


W ramach szkolenia dr n. med. Marek Tombarkiewicz kompleksowo omówi zasady zgłaszania zdarzeń niepożądanych w codziennym funkcjonowaniu szpitala. Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla lekarzy i pielęgniarek, którzy są narażeni na popełnianie zdarzeń niepożądanych oraz osób zarządzających podmiotami leczniczymi, które decydują o formie wewnętrznego trybu zgłaszania zdarzeń niepożądanych.

Czego dowiesz się w ramach szkolenia o zdarzeniach niepożądanych?

Podczas webinaru nasz prelegent poruszy takie kwestie jak:

  • Przyjęta w Polsce definicja zdarzenia niepożądanego (czym jest i kiedy mamy do czynienia ze zdarzeniem niepożądanym)
  • Podstawy prawne/Standardy akredytacyjne CMJ (w jaki sposób w Polsce ukształtowano regulacje prawne dotyczące zdarzeń niepożądanych oraz swoboda w kształtowaniu modelu w konkretnej placówce)
  • Sposób postępowania po wystąpieniu zdarzenia niepożądanego. Sorry Works. (omówienie procedury zgłaszania oraz obsługi zdarzeń niepożądanych z perspektywy personelu medycznego oraz kadry zarządzającej)
  • Katalog najczęściej występujących ZN (jakie nieprawidłowości najczęściej zdarzają się w szpitalach oraz jak można ich uniknąć)
  • Kultura No-fault. Podejście międzynarodowe i krajowe (skupienie się na tym „czy pacjent doznał szkody?”, a nie „kto zawinił?")


Szkolenie poprowadzi lekarz, doktor nauk medycznych Marek Tombarkiewicz - specjalista anestezjologii i intensywnej terapii. W latach 2016-2018 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, a obecnie wizytator Centrum Monitorowania Jakości w Krakowie. Prowadzi również szkolenia z zakresu jakości i bezpieczeństwa w systemie ochrony zdrowia oraz Program Master of Business Administration w ochronie zdrowia na Uczelni Łazarskiego.


W trakcie szkolenia będą Państwo mogli zadać naszemu ekspertowi pytania na czacie, dotyczące tematyki poruszonej podczas webinaru.

 

Zdarzenia niepożądane w placówce medycznej - zadania kadry zarządzającej oraz personeluPolecamy webinar dla Klientów LEX

Zdarzenia niepożądane w placówce medycznej - zadania kadry zarządzającej oraz personelu -  30.06.2020

Zarejestruj się

 

Zdarzenia niepożądane w placówce medycznej - zadania kadry zarządzającej oraz personelu – fot. 1
Norbert Bonin
Product manager LEX Medica oraz LEX Ochrona Zdrowia
 

Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?
Znajdź rozwiązanie dla siebie.

Zamów prezentacje produktów LEX, dzięki której poznasz pełne możliwości serwisu oraz uzyskasz informacje o pakietach spełniających Twoje potrzeby.